چند کلمه _ غیر پیچیده_! در باب “غزل پست مدرن”

بازار  “بحث” پیرامون  “غزل پست مدرن”  بازار  گرمی است  که البته گرمای خود را بیش از هر چیز و پیش از هر چیز مدیون   این دوست گرامی بنده  مهدی موسوی است _ چنان که ماهیتش را _!  و این بحث ها  و مقاله پراکنی ها  و جنگها ی زرگری  خوب یا بد  موافق یا مخالف  در کل به نفع جریانسازان این نوع از غزل است و امیدوارم  هرگز از کثرت و تکرر بحث ها ننالند که در هر صورت به نفعشان تمام میشود!

نقد هایی که بیشتر ماهیت “تعریف” دارند و تعریف  زمانی ضرورت می یابد که نویسنده در ناخودآگاه خود  به ماهیت _اصالت ماهیت_ موضوع  شک داشته باشد!. پس اگر سعی در اثبات چیزی هست بهترین کار   ارئه ی نمونه های موفق و درخور و قابل قبول از آن چیز است  خصوصا در هنر_ که این نمود برجسته تر میشود_. کسی که اصرار بر پیانیست بودن خود دارد بیاید بزند!!! دیگر چه حاجت است به نوشتن مقاله های  پرطمطراق  کم سر و ته  و این جنگ ها  که تنها سودشان  تکرار  شدن “اسم ” دوستان در فضای مجازی است؟؟؟

بنده  ناقد  جریان “پست مدرن” نیستم و نمیگویم این را قبول ندارم  چون احمقانه است رد چیزی که “هست” و به هر حال  چندین شاعر  پرکار   و  نکته دان مملکت  دارند  عمرشان را به شنا در این جریان میگذرانند.  هیچ وقت هم نیازی ندیدم به اینکه مقالاتشان را _ جز چند مورد _ بروم و بخوانم. نمونه شعرهایشان را خواندم.   همین…! مابقی میماند  ” ادا های ادبی ”  که ما اهلش نیستیم!!!.. از همینجا هم به مهدی موسوی   درود  میفرستم به خاطر دوستی و شعر و عشق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.